Barnkammarboken



När William döptes fick han Den röda barnkammarboken av kusinerna Rebecca och Liam, Faster Marie och Anders. En bok som verkligen är uppskattad. Den är fylld med många underbara sagor.
Som tex, Rödluvan, Hans och Greta, Den fula ankungen, Tre små grisar, Askungen 

Nu på bokrean har jag beställt Den silvriga barnkammarboken. En bok fylld med visor.
William älskar denna. Han älskar när man sjunger för honom.

Jag har beställt ytterligare en bok. Fast den har inte kommit än. Den heter Den vita barnkammarboken
som är fylld med visor, ramsor, dikter, peksidor, pekböcker och små sagor.



Dessa tre böcker har William berättat för mig att han önskar.

Den gyllen barnkammarboken handlar om tidlösa dikter, sånger, psalmer, böner, sagor och bilder. Här finns julsånger och vackra sommarvisor, doppsalmer och välklingande småbarnspoesi, dikter att säga godnatt med och ord att minnas om livet är tungt.

Den rosa barnkammarboken handlar om kärlek och vänskap.

Den blåa barnkammarboken har massor med både nya och gamla sagor.

Här kan man köpa dem

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har bara den vita, och jag tycker den är toppen! Fast man borde ha en dvd på hur man gör de där ramsorna, haha! Vill också ha de andra!

2010-02-27 @ 21:26:16
URL: http://vitaeinnuce.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vi har 2 st, den silvriga: bra sånger som man känner igen. Den vita: lite mer ramsor och sånt, Elvira tycker det är kul. Den känns bättre för hennes ålder.

2010-03-01 @ 17:40:15
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com
Postat av: emma

åhh jag älskar barnkammarboken ja elelr böckerna :)

2010-03-05 @ 13:43:30
URL: http://emmakri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0