När William kom till världen.

William föddes den 12 september (på min födelsedag)

Vägde 3550 gram och 51 cm lång.







Sen graviditetsvecka 25 led jag av kraftig foglossning, så när mina värkar startade vid 23 på fredagskvällen trodde jag det bara var foglossning.  Hade haft ont i ryggslutet hela dagen.

Allt började med att jag och Micke gick och la oss och skulle sova vid 23 på fredagskvällen, Då hade jag jätteont i ryggen så jag låg på en värmefilt i sängen, Men efter två timmar kunde jag inte ligga kvar ryggen gjorde så ont och jag hade förvärkar, Inga som gjorde så ont men dem kom var tredje minut, Så jag tog två panodil och gick och satte mig i vardagsrummet för att titta på tv. Vid halv tre hade fortfarande inte ryggvärken släppt så jag tog en dusch för att värma mig. Sen så tyckte jag kanske ska jag ringa in till förlossningen och höra vad dem säger om dem har några tips.

Efter samtalet blev värkarna kraftigare så jag gick in till Micke i sängen och bad honom hålla om mig. Men jag kunde knappt ligga så jag sa till honom att vi måste ut och gå en runda för jag har så ont i ryggen. Vi klär på oss och går ut. Och var tredje minut så håller jag på att säcka ihop så ont gjorde det.  Vi var ute och gick i en halvtimme ungefär sen sa Micke du måste ringa förlossningen igen, Jag tyckte inte att så ont har jag inte. Vi blir säkert hemskickade igen.

Men jag lyssnade på honom och ringde vid halv fem. Hon som svarade sa kom du om du vill.

Så jag och Micke gick här hemma och packade det sista. Då sa jag till honom att vi lämnar bb väskan i bilen för vi får säkert åka hem igen.

Vi kommer in till förlossningen lite över fem, Blir mottagna av en koordinator, Först tar hon oss till ett undersökningsrum, men så ser hon mig få en värk så hon säger vi går direkt till en förlossningssal.

När vi kommer in får jag en rock på mig och hon undersöker mig. Då säger hon ”du har gjort ett jättebra jobb hemma du är redan öppen 8 cm”. Jag bara va! Det trodde jag inte.

Sen kom där in två barnmorskor och tog över. Fick lustgas direkt, men jag mådde bara illa av den. Ryggen kändes som den skulle gå av på mitten. Alla mina värkar satt i ryggen, så när dem frågade om jag vill ha akupunktur så sa jag ja. Men dem hjälpte inte heller, dem frågade mig om jag ville ha sterila kvaddlar och jag mitt nöt sa ja. Det skulle jag inte ha gjort fy fan säger jag bara kändes som en hel getingfarm stack mig i ryggen.  Visst dem hjälpte lite men jag skulle aldrig välja det igen.

Det som blev min räddning var duschen, Varmt och skönt på ryggen. Gjorde i stort sätt allt arbete där inne.

Tjugo i sju var jag helt öppen. Kvart i sju började jag krysta och kvart över 7 föddes William.

Jag fick sy tre stygn. Ett utvändigt och två invändigt.

En helvetets graviditet men en drömförlossning,

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Roligt att höra hur det gick till! Tur man inte fick några sterila kvaddlar,alla säger likadant om dem..

Säger lite tvärtom mot dig, lätt som en plätt att va gravid men förlossningen slipper jag gärna..tyckte krystningen var skitjobbig..

2009-09-18 @ 12:26:22
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com
Postat av: jenny

Låter som en riktigt drömförlossning:-) Grattis åter igen till det söta underverket.



Svar: Påslakanen är sydda av tyg från ikea. Hittade det på barnavdelningen.

Kram

2009-09-19 @ 09:02:16
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Å, det gick undan ju! vad skönt att det inte tog allt för lång tid, och att allt gick bra! Han är ju så söt, den lille.



Sv: Japp, tror att det kommer bli ganska snyggt att göra trappan så. Det sköna är att det inte heller kostar så mycket, tex som om man skulle bytt ut hela trappan, så tycker detta är en bra lösning för att piffa till den lite :)

2009-09-19 @ 13:19:10
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: Jessica

Va skönt att det gick så bra!

För mig blir det säkert tvärt om istället-en drömgraviditet och en helvetesförlossning...

2009-09-22 @ 15:11:45
URL: http://bebismage.bloggagratis.se
Postat av: Dessi

Oj, på min födelsedag också :) Har kikat lite i din blogg, var bor du nånstans? Verkar som att vi bor nära med tanke på ditt inlägg om båten i HBG ;)

2009-11-18 @ 16:55:43
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0