En månad till jul

                                                




Idag är det bara en månad kvar till jul men mycket ska hinnas med innan dess.
Nu på söndag är det 1:a advent och dop för vår son. 
Dopet blir i Kropps kyrka utanför Helsingborg. 
William är redan 10 veckor gammal. Tiden går så fort, men vi har roligt under tiden.
Det skrattas, ler och pratas. Han är vår sol som gör vår dag.
Det finns inget bättre än att vakna till hans jollrande och när man tittar ner i spjälsängen så möts man av ett jätteleende. Det är så mammahjärtat smälter. 

                                                                     Julgran
Jag har börjat fundera på hur jag ska klä grannen i år.
Det lutar åt svarta och silvriga kulor. Förra året hade vi lilla och silvriga kulor. Jag tycker det är kul att ha olika färger varje år.
Sen min andra fundering om granen är just granen. Ska det vara en vanlig eller en kungsgran.
Kungsgranen är helt klart finast men också dyrast. Jag tror att vi fick betala runt 400 kr förra året och jag tycker det är lite väl dyrt



Hur klär ni er gran?







Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi klär vår i rött och guld, väldigt traditionellt och ganska vanligt, men jag gillar det :)



Så fint det blev när väggen försvann, mycket bättre så.



Lycka till på dopet :) Kramar!

2009-11-25 @ 21:57:46
URL: http://alicesmammajohanna.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vi har rött och silver i granen, kör det i år oxå. Vet dock inte riktigt var jag ska ställa den..

2009-11-26 @ 16:31:36
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0