Nu ska det sparas pengar.

Jo nu är det så att vi har ett lite större projekt här hemma som jag gärna vill ha klart inom dem närmsta månaderna.
Och det är att slå ner väggen mellan köket och vardagsrummet.
Visst det låter inte som ett så stort projekt, men det blir större än vad man tänker sig, Nytt golv måste läggas och väggarna måste målas så det springer lätt iväg med pengar. Så spara några månader och sen köra igång.


Och då vänder vi matbordet i vardagsrummet in mot köket. Bordet vänds 90 grader. Så vi kommer att använda det till vardags.




Och istället för att köpa ett nytt sideboard så kommer vi få ett av mamma som vi hade tänkt ha under trappan i källaren. En apotekarbänk tror jag den kallas för, men jag tänkte att man kan ju betsa den mörk så passar den in med bordet så kan vi ha den här uppe istället vid denna vägg.



Sen till golv funderar jag på Ikeas Tundra antikeffekt och då blir det samma golv i köket och i vardagsrummet.
 
Sen tror jag om jag kan övertyga Micke om att det blir äggvita väggar eller något liknande.

Så det var väl i stora drag om vad vi har tänkt,
Vad tycker ni?
Kom gärna med tips stora som små

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tror det blir jättebra med öppet där, skönt att bara ha ett bord då kanske?



Förstår precis det där att det drar med sig en massa, bara vi ska måla barnrummet nu så får vi slipa och måla listerna och dörren, byta strömbrytare och kontakter kanske, ta bort gamla fönsterkarmar, kanske köpa nya.. byta handtag på garderoben osv! Puh..

2009-07-08 @ 17:26:25
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com
Postat av: Malin

Det komemr nog bli enorm skillnade att ta ner den väggen. Vi tog ner vår mellan matrum och kök och hela huset blev luftigare. Kram

2009-07-08 @ 22:57:40
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

DU är så kreativ =0)

2009-07-09 @ 13:36:14
URL: http://minaniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0