Sluta röka.

Igår skrev jag att jag varit rökfri i snart fem månader, men jag tänkte jag skulle berätta hur jag gjorde.

Allt började för ca ett år sen då jag pratade med mig chef. Jag hade läst att man kunde få stöd till rökavvänjning så jag frågade honom. Han frågade mig vad jag hade tänkt mig. Då sa jag champix och han gick med på det.
 Så några månader senare tog jag mig i kragen och gick till läkaren. Han skrev ut champix till mig. Egentligen ville jag inte sluta röka, men kände att jag var tvungen att ge det en chans. Jag började äta tabletterna den 4 Juni och den 16 juni (måndagen innan midsommarafton) var min första rökfria dag.
 Jag fortsatte ta tabletterna som man skulle en på morgonen och en på kvällen, men började bli illamående, få mardrömmar och kunde inte somna. Så jag försökte ta en om dagen istället, mitt på dagen så att jag inte skulle bli så dålig, men till slut gick inte det heller så alltsom allt gick jag på tabletterna fem veckor, men man ska egentligen gå på dem i tio veckor.
 Så dem sista veckorna och även nu är det på ren vilja och så kommer det alltid att vara. Jag är iblandd röksugen, men det blir inte bättre av att ta en cigarett och ett bra sätt att tänka är att har jag klarat mig så här länge som kommer jag klara mig framöver också. Det finns ingen ursäkt till att röka.  Går något annat istället som till exempel gå ut och gå, ät en frukt eller skrik rakt ut.
 Det värsta är att jag sa att jag inte skulle bli sån föredetta rökare som gnäller, men fy fan ni som röker ni luktar äkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0