Händelserik dag

Igår var jag och mamma på utflykt. Målet var Kinna och ett företag som heter skroten som säljer tyg till lågpris. (värt ett besök)

 Dagen började med att jag hämtade mamma kl 8 på morgonen. Började den 20 mil långa färden mot målet.
Efter två timmar var vi framme i Kinna  tittade på tyger. Jag handlade tre panellängder som jag ska ha som duk till middagsbordet. Mamma handlade gardiner till både sovrum och vardagsrum. Kostnaden blev ca 1600 kr för henne. Här hemma skulle det kosta runt  5-6000 kr för samma tyg.
 När vi körde upp såg vi ett karlsson varuhus, så när vi var på väg hem bestämde vi oss för att gå in där. Där blev det inhandlat två scharfsar, en lövräfsa och en grensax.
 Tog en liten fika på karlsson sen utanför fanns det en möbelbutik oxå så det var ju bara att traska dit oxå.
Sen satte vi oss i bilen igen och skulle bege oss hem då vi fick en liten ide. Ska vi in om ullared? sagt och gjort. In på Gekås en runda oxå. Där handlade jag väska, underkläder, lampa och annat behövligt. Sen när man e i Ullared måste man ju gå i Alla affärer runt om oxå ju. Men vid kl 16 var vi trötta och började bege oss hem. Äntligen hade så ont i fötterna och var så trött.

Utflykten började kl 8 och slutade 18. Puh det var en pärs, men en rolig sådan. Inte ofta man får tillfälle att umgås med mamma en hel dag.


Dukar

Väska

Bild på lampan kommer när jag e klar med mitt projekt. Berätta inget än, men den ska modifieras lite =)

Kommentarer
Postat av: sofie

Jätte fina saker =0)
Mramis

2008-04-15 @ 14:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0